ROUTES | GPS | LINKS | CONTACT |

Coll de Rates

afstand       47 km

hoogtemeters     905m

hoogte      tussen    215m  en  780m.

gpx

Vertrek te Alcalalí, richting Parcent. We toeren in een grote boog rond de Sierra del Carrascal de Parcent, met middenin de Cocoll (1047m)

Er is een parking aan het kruispunt van de CV750 en de CV720, bij het uitrijden van Alcalali.

We volgen de CV720 tot Parcent, en verder op dezelfde weg naar Benigembla.Deze weg loopt langs de Rio Jàlon tot aan Pla de Petracos. ook hier blijven we op de CV720 tot in Castell de Castells. Het is aangeraden hier even op adem te komen op het terras van hotel-restaurant Rural Serrela. Cerveza en bocadillos zijn er overheerlijk. Immers dadelijk na de pauze staat een zeer steile klim te wachten van wel 12 % en stijgen we tot 780m; de top van onze tocht. Volg na Castell de Castells de CV752 naar Tàrbena. Hier gaan we op de CV715 naar de Coll de Rates (628m) en verder naar Parcent. Via de CV720 komen we weer aan ons vertrekpunt te Alcalalí.

jalon

De Río Jalón.

castell de castells

Even voorraad opdoen in Castell de Castells vóór de zware klim richting Tàrbena.